Άλλη ονομασία μινόρε

κλιμακες μακαμια δρομοι κλπ
Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 616
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά
Status: Χωρίς σύνδεση

Άλλη ονομασία μινόρε

Δημοσίευσηαπό ntouzenis » 31 Οκτ 2015 12:56 pm

Μήπως γνωρίζουμε ποια είναι η ονομασία του δρόμου (τρόπου, μακάμ) μινόρε στην αράβικη ή τούρκικη και κατ'έπέκταση την ελληνική παραδοσιακή μουσική;; Λέμε πχ χιτζαζ, λεμε ουσακ, σαμπαχ αλλα για την ονομασια "μινόρε" χρησιμοποιουμε ευρωπαικο όρο!! Δεν μπορει κάποια ονομασία θα έχει...
Ίσως το νεβά;; Και φυσικά για τα 2 μινόρε που γνωρίζουμε...

Άβαταρ μέλους
liga rosa
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2009 07:36 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό liga rosa » 31 Οκτ 2015 07:40 pm

το μακάμ νιαβέντ αντιστοιχεί στην αρμονική μινόρε, αυτό που εμείς λέμε νιαβέντ είναι το μακάμ νεβεσέρ.
το φυσικό μινόρε μπορείς να το προσεγγίσεις ως ουσάκ/χουσεϊνί με ψηλή δεύτερη.
επίσης κάποια μινόρε μπορείς να τα προσεγγίσεις ως μπουσελίκ.

το νεβά είναι τελείως άλλο, είναι ο τρόπος του σολ (σκέψου τα κάλαντα χριστουγέννων "καλήν εσπέραν άρχοντες").
το περίσσιο χαλάει το ίσιο

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 616
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό ntouzenis » 31 Οκτ 2015 08:06 pm

Γεια σου Νικο, κατ'αρχην ευχαριστω για την απαντηση!!
Όμως τωρα εχω κι αλλες αποριες...

Αρμονικη μινορε φυσικα συμφωνουμε οτι ειναι (απο ρε):
ρε-μι-φα-σολ-λα-σιb-ρεb-ρε
ή τονος-ημιτονιο-τονος-τονος-ημιτονιο-3ημιτονιο-ημιτονιο
Αρα αυτο ειναι νιαβέντ!
Νιχαβεντ ειναι το ιδιο;;

Επισης αυτο που γνωριζω εγω ως Νιαβεντ δεν ειναι ενα, ειναι δυο:
το νιαβέντι:
ρε-μι-φα-λαb-λα-σιb-ρεb-ρε
και το βλαχικο ή ρουμανικο νιαβεντι:
ρε-μι-φα-λαb-λα-σι-ντο-ρε
Νεβεσερ φυσικα ειναι το δευτερο.. το αλλο;

(b=μπεμολ=υφεση)

Και να σου πως πως την προσεγγιση του Φυσικου Μινορε (τελευταιες νοτες: σιb-ντο-ρε) δεν την καταλαβα... Υπαρχει καποια ονομασια που να ταυτιζεται με το φυσικο ή μελωδικο μινορε;;
Οσο για το νεβα, ποια νοτα εχει βαση;

Άβαταρ μέλους
liga rosa
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2009 07:36 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό liga rosa » 31 Οκτ 2015 08:58 pm

το νιαβέντ (νιχαβέντ είναι απλά άλλη προφορά) κανονικά έχει βάση το ντο. έστω από ρε, η αρμονική μινόρε είναι όπως την γράφεις -εννοείται με ντο# και όχι ρεb.
στο μπουζούκι λέμε νιαβέντ το πρώτο που λές (αυτό είναι το νεβεσέρ), το δεύτερο είναι το νικρίζ.
γράφε το σωστά με σολ# και ντο# γιατί θα μπερδευτείς άμα δεν έχεις ξεκάθαρες τις βαθμίδες.
το ουσάκ είναι το φυσικό μινόρε στην ουσία, αλλά έχει ελαφρώς χαμηλωμένη την δεύτερη (μι) και την έκτη (σι) βαθμίδα. στα συγκερασμένα όργανα θα το παίξεις με κινητούς φθόγγους, δηλαδή μι/μιb και σι/σιb αναλόγως τη μελωδία.
όταν σταθεροποιήσεις τους φθόγγους σε ψηλό μι (το μι του μπουζουκιού) και χαμηλό σι (sib στο μπουζούκι), τότε έχεις το φυσικό μινόρε της δύσης -και αντίστοιχα το δυτικό ματζόρε στο φα.
το νεβά είναι το σολ. παίξε τα κάλαντα και θα δείς, μπαίνει με νότα σολ κι τελειώνει στο σολ. η κλίμακα όμως είναι η ντο μείζονα.
τα ίδια για την κιθάρα εννοείται, μια που είμαστε συνάδελφοι!
το περίσσιο χαλάει το ίσιο

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 616
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό ntouzenis » 31 Οκτ 2015 09:14 pm

liga rosa έγραψε:όταν σταθεροποιήσεις τους φθόγγους σε ψηλό μι (το μι του μπουζουκιού) και χαμηλό σι (sib στο μπουζούκι), τότε έχεις το φυσικό μινόρε της δύσης -και αντίστοιχα το δυτικό ματζόρε στο φα.

Τι εννοεις οταν σταθεροποιησεις; Να παιξουμε χωρις διεσεις;; Σ'αυτη την περιπτωση το φα ματζορε δεν βγαινει...

liga rosa έγραψε:το νεβά είναι το σολ. παίξε τα κάλαντα και θα δείς, μπαίνει με νότα σολ κι τελειώνει στο σολ. η κλίμακα όμως είναι η ντο μείζονα.
τα ίδια για την κιθάρα εννοείται, μια που είμαστε συνάδελφοι!

Αρα το νεβα ειναι το ντο ματζορε;;

υγ
συγγνωμη για την ταλαιπωρια και το (τσαμπα) μαθημα... :-)

Άβαταρ μέλους
liga rosa
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2009 07:36 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό liga rosa » 01 Νοέμ 2015 10:40 am

είπαμε, σταθεροποιείς μι ψηλό (αναίρεση) και σι ύφεση. αυτή είναι η ρε μινόρε/φα ματζόρε. (αφορμή για γενική σημείωση: στους δρόμους το σι συνήθως είναι ύφεση, πέφτει πιο εύκολα από το μι.)

το νεβά είναι η ονομασία της νότας σολ, και από εκεί παίρνει την ονομασία του ο τρόπος του σολ.
δηλαδή, έχοντας δεδομένη την κλίμακα ντο μείζονα (φυσικές νότες από ντο χαμηλό εώς ντο ψηλό), να παίξεις μια μελωδία με κέντρο το σολ.
παίξε τα κάλαντα και βάλε ισοκράτη σολ: σολ-λα-σι-ντο, σι-λα-σολ-φα-μι, λα-σολ-φα-μι-ρε, ρε-μι-φα-σολ-λα-σολ-λα-σολ.
ξεκινάς και καταλήγεις στο σολ, αλλά οι νότες και η έκταση είναι της ντο μείζονας. ο ορισμός του τρόπου. [/img]
το περίσσιο χαλάει το ίσιο

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 616
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό ntouzenis » 02 Νοέμ 2015 05:13 pm

ΟΚ Νικο ευχαριστω!!
Δεν νομιζω οτι τα καταλαβα ολα... Δεν ξερω κατα ποσο η αναιρεση εχει να κανει την ανατολιτικη μουσικη, που σημαινει χρειαζομαι περισσοτερες εξηγησεις αρα ισως καποια μαθηματα... θα τα πουμε κι απο κοντα...
:-)


Επιστροφή σε “Οργανοπαιξία-Μουσική Θεωρία”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν συνδεδεμένοι χρήστες και 1 επισκέπτης