Σωστή η λογική του arxarios, όσον αφορά τον μετατονισμό του ΝΙΑΒΕΝΤ από RE σε SOL.
Το ακουστικό αποτέλεσμα είναι το ίδιο σε μία καθαρή τετάρτη ψηλότερα.
Αυτό που δεν είναι σωστό είναι η σήμανσή της.
Το ΝΙΑΒΕΝΤ όπως και η πλειοψηφία των κλιμάκων είναι επτάτονη διατονική κλίμαξ.
«Διατονικός» στα ελληνικά σημαίνει διά των τόνων και υπονοεί διά όλων των τόνων χωρίς την παράληψη κανενός.
Στην σήμανση του arxarios, και στο RE και στο SOL παράδειγμα, μερικοί τόνοι δεν αναφέρονται καθόλου, (πχ στο RE δεν αναφέρεται ο τόνος SI), ενώ άλλοι τόνοι αναφέρονται διπλή φορά, (πχ στο RE αναφέρεται το LA και σαν LA και σαν LA#).
Αυτό καταστρέφει την έννοια της διατονικότητας γιατί οι τόνοι που αναφέρονται είναι έξη και όχι επτά όπως απαιτεί η κλίμαξ, και παράλληλα εισάγεται η έννοια της αλλοιωμένης χρωματικότητας εφ’ όσον το LA αναφέρεται διπλή φορά και σαν φυσικό και σαν LA#.
Αυτά τα λάθη σημάνσεως σε συνδυασμό με διατύπωση θεωρητικών απόψεων είναι που μπερδεύουν τους πρακτικούς μουσικούς στην καθημερινή τους ενασχόληση και δυσκολεύουν επικοινωνιακά τις ανταλλαγές απόψεων.
Παραθέτω τις δύο κλίμακες με σωστή σήμανση:
RE – MI – FA – SOL# - LA – SIb – DO# - RE.
SOL – LA – SIb- DO# - RE – MIb – FA# - SOL
ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΚΑΜ
- trixordoalani
- Δημοσιεύσεις: 35
- Εγγραφή: 26 Ιουν 2009 04:27 pm
Νιχαβεντ
αν παιξουμε νιχαβεντ απο ρε ταυτοχρονα εχουμε χωρις αλλαγη στις νοτες 7 διαφορετικους δρομους αναλογα απο ποια νοτα ξεκιναμε π.χ ο ρε νιχαβεντ ειναι λα χιτζασιαρ αν ξεκινησουμε απο λα την κλιμακα