Ρεπορτάζ για φωνογράφηση των Odeon-Parlophon το 1937

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 378
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm
Status: Χωρίς σύνδεση

Ρεπορτάζ για φωνογράφηση των Odeon-Parlophon το 1937

Δημοσίευσηαπό Για το Ανικανοποίητο..... » 21 Ιαν 2017 03:48 pm

Φίλες και φίλοι,

Όπως σας προϊδέασα σε προηγούμενα μηνύματα μου εντόπισα στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Βουλής, δημοσίευμα του Σεπτεμβρίου 1937 με ρεπορτάζ περιοδικού, για φωνογράφηση των δισκογραφικών εταιρειών Odeon-Parlophon, στην Ριζούπολη στα στούντιο τις Columbia, περί τα τέλη Αυγούστου της ίδιας χρονιάς.

Κατά την γνώμη μου το δημοσίευμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί πέρα από τις γενικές πληροφορίες που μας δίνει για ονόματα των μουσικών, από τους τίτλους των τραγουδιών και τους αριθμούς μήτρας (ηχογράφησης) επιβεβαιώνεται η αποκάλυψη της σελίδας μας και ιδιαίτερα του fakk ότι ο λογοκριτικός έλεγχος του Καθεστώτος Μεταξά στην μουσική ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1937, όπως αναφέρουν και οι αδερφοί Λαμπρόπουλοι στο γράμμα-απάντηση τους προς την μητρική Columbia που αποκάλυψε ο Στάθης Γκωντλέτ και όχι στο τέλος Νοεμβρίου όταν και δημοσιεύεται στον Τύπο η απόφαση για λογοκρισία της μουσικής όπως προκύπτει από το βιβλίο του Κ.Βλησίδη ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ.

Εδώ θα πρέπει να ανοίξουμε μία παρένθεση για να πούμε ότι το περιοδικό απ΄όπου αντλήθηκε το δημοσίευμα που θα διαβάσετε παρακάτω, ήταν ένα από τα εκατοντάδες έντυπα που ξεφύτρωσαν με την άνοδο του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου και το οποίο –όπως όλα- υμνούσε την δράση και τους σκοπούς της Δικτατορίας Μεταξά. Εμπνευστής αλλά και αφανής επικεφαλής όλων αυτών των εντύπων δεν ήταν άλλος από τον Θ.Νικολούδη, υφυπουργό Τύπου και Τουρισμού, εκδότη και πιστό οπαδό του Μεταξά από πολλά έτη πριν.

Η δράση του Νικολούδη ως υφυπουργού, στο συγκεκριμένο τουριστικό περιοδικό, αναφέρεται περισσότερες φορές ακόμη και από τις δράσεις του ίδιου του Μεταξά.

Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ» το περιοδικό για το οποίο μιλάμε, στο ρεπορτάζ της αυτό φαίνεται να κρατάει μία θετική στάση έναντι της λαϊκής μουσικής. Έστω και αν οι λόγοι που επικαλείται το περιοδικό είναι κυρίως οικονομικοί.

Μετά από δύο μήνες (μέσα Δεκεμβρίου) το περιοδικό θα ανακοινώσει την επιβολή Λογοκρισίας στην Μουσική και θα πάρει ανοιχτά θέση για την απαγόρευση αυτή.

Ακολουθεί το κέιμενο από το τουριστικό περιοδικό «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ» για την φωνογράφηση των εταιρειών Odeon-Parlophon.

Εδώ το περιοδικό και το κείμενο στις σελίδες 1-2 (πατήστε πάνω δεξιά)

http://srv-web1.parliament.gr/display_d ... 41883&seg=

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ

7/9/1937

Τα νέα τραγούδια εις την αθανασίαν της Φωνογραφήσεως!

Εις το στούντιο Odeon-Parlophon

Το πρωί της Παρασκευής 27ης Αυγούστου εις το μέγα εργοστάσιον της ενώσεως των φωνογραγικών εταιρειών που προ επταετίας περίπου λειτουργεί παρά το γραφικόν αθηναϊκόν προάστειον Ριζόπολις, έγινε η έναρξις της φωνογραφήσεως όλων των εκλεκτών νέων τραγουδιών από τας Εταιρείας Odeon-Parlophon. Όλα τα καλύτερα τραγουδάκια της θερινής σαιζόν που προέκρινεν η καλλιτεχνική επιτροπή των δύο αυτών εταιρειών αποτυπούμενα σε δίσκους θα σκορπισθούν κατά χιλιάδας ανά κάθε γωνίαν της Ελλάδος, των Δωδεκαννήσων, της Κύπρου της Αιγύπτου, και γενικά σε κάθε ελληνική παροικία ανά τον κόσμον όλον. Εις το στούντιο του εργοστασίου η μεγάλη ορχήστρα της Oeon-Parlophon- η φημισμένη δια τας Αθήνας του κ. Θεοδώρου Παπαδοπούλου. Απ΄την 10ην π.μ ως την 2αν μ.μ δεν παύει την πρόβα με τους καλλιτέχνας του άσματος για την φωνοληψίαν.Αλλά τι είναι αυτή η φωνοληψία;

Απλούστατα! Είναι το πορθμείον για την αθανσία κάθε τραγουδιού ελαφράς ή σοβαράς μουσικής, κάθε διαλέξεως η απλής ομιλίας, κάθε ζώσης φωνής ή ήχου και ανοργάνου όντος. Μία αθανασία πολύ-πολύ ζηλευτή. Η ραδιοφωνία είναι βέβαια μία ανώτερη επιτυχία της ανθρώπινης διανοήσεως. Αλλά και η φωνογράφησις με το στοιχείο της αιωνιότητος καταντά ασυναγώνιστος. Για φαντασθήτε αν ήτο γνωστή στην αρχιαότητα; Εκεί που σήμερα χιλιάδες καλλιτεχνών, σοφών αρχαιολόγων και μελετητών των Γραφών σπάζουν το κεφάλι τους για να βγάλουν αμυδρά συμπεράσματα για την μουσική των Ομηρικών ραψωδιών για τα χορικά του Σοφοκλέους ή του Ευριπίδου δια τας βιβλικάς ομιλίας και μελωδίας θα τα είχαμε όλα αυτα στο πρωτότυπο!

Η φωνοληψία είναι η αποτύπωσις της φωνής του καλλιτέχνου και των ήχων της συνοδευούσης ορχήστρας στο πρόπλασμα και απ΄ αυτό στη μήτρα-το καλούπι. Απ΄ τη μήτρα θα γίνει κατόπιν το πρεσσάρισμα – το χύσιμο, των χιλιάδων αντιτύπων- δίσκων! Είναι μια σοβαρή και εξαιρετικά λεπτή καλλιτεχνική εργασία. Αληθινή τελετουργία. Μοναδικήν εξάσκησιν πρέπει να έχη ο μαέστρος. Διότι είναι πρόβλημα μεγάλο το πως και που θα τοποθετήση τον τραγουδιστήν μπροστά στο μικρόφωνο- αριστερά, δεξιά, κοντά η μακρυά. Πως θα τον συνοδεύη η ορχήστρα, πως το σεγκόντο, και άλλα πολλά. Μην παραξενευτήτε αν σας πούμε πως είναι προτέρημα δια τον τραγουδιστή να έχη φωνήν μικράς εντάσεως. Διότι το μέγεθος της φωνής του δίσκου το κανονίζη ο φωνολήπτης μηχανικός με τον πολλαπλασιαστή του μηχανήματος της φωνοληψίας, όχι τόσον ανάλογα με το μέγεθος της φωνής του τραγουδιστού αλλά κυρίως ανάλογα με το είδος του τραγουδιού-σιγανά και μακρόσυρτα για τα ταγκό, πεταχτά και ζωηρά για τα φοξ κ.ο.κ. Τώρα βεβαίως θα ερωτηθή εις τι διαφέρουν οι δίσκοι των μεγάλων καλλιτεχνών; Ασφαλέστατα! Από την αριστοτεχνικώτερη εκτέλεσι.

Υπό της Odeon-Parlophon η έναρξις της φωνοληψίας έγινε για τα εκλεκτά νέα τραγούδια:
1) «Θα στο πω το μυστικό» και «Μια μέρα θα σου πω» με τη πρωταγωνιστούσαν εις το θέατρο Μακέδο Κούλα Νικολαϊδου.
2) «Την ίδια πάντα ώρα» του κ.Σταθερού και το «Ναζιάρικο» του κ. Θεοδ. Παπαδοπούλου με τον συμπαθή ντιζέρ κ. Άλκην Παγώνην.
3) «Ξεχασμένα περασμένα» ένα από τα καλά σουξέ των κ. κ. Σακελλαρίου-Παπαδοπούλου με την άφθαστον νεαράν καλλιτέχνιδα της Odeon-Parlophon Δίδα Τζέλλαν Βανάκου.

Την ορχήστραν απαρτίζουν ο κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος (μπαντονεόν), όστις και διευθύνει μετά του κ. Περιστέρη, οι εκτεκτοί μουσικοσυνθέται κ. κ. Σπάρτακος (πιάνο) και Μιχαήλ Σουγιούλ (ακορντεόν), οι μοναδικοί βιολίσται κ.κ. Βας. Σκαντζουράκης και Γιώργος Λομπιάνκο, ο περίφημος κιθαριστής κ. Τάκης Μωράκης (σεγκόντο), ο κ. Κάρ. Φρέρης (κόντρα μπάσο) κ.α. Όλοι δε αυτοί είναι έλληνες, όπως και ολόκληρον το προσωπικόν του εργοστασίου.

Ως και γι΄αυτήν την θέσιν του φωνολήπτου μηχανικού έχει ειδικευθή, μόνος για τη χώρα μας ο κ. Ευγ. Αρεταίος. Ενέχει δε τούτο ιδιάζουσαν σημασίαν από καλλιτεχνικής και από γενικωτέρας απόψεως Εθνικής Οικονομίας. Πλέον από 500.000 δίσκοι κυκλοφορούν κάθε χρόνο, αξίας περί τα 50.000.000 δραχμάς. Δεν είναι καθόλου απλή και ασήμαντη υπόθεσι. Τα τραγούδια λοιπόν που ακούμε κάθε βράδυ στα αθηναϊκά θέατρα και τα κοσμικά κέντρα, στις Φαληρικές Πλάζ ως την Κιφισσιά, και οι λαϊκοί καϋμοί, με το κλαρίνο ή το σαντούρι, που πυρπολούν μέρα-νύχτα τες συνοικιακές ταβέρνες, τη Δραπετσώνα, τα Ταμπούρια, την Κοκκινιά, χωρίς καμμία υπερβολή, αποτελούν καθώς βλέπετε, σοβαρώτατο κεφάλαιο για το Εθνικό εισόδημα.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 7-9-1937.png
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 7-9-1937.png (1.63 MiB) Προβλήθηκε 97 φορές


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 7-9-1937-.png
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 7-9-1937-.png (570.21 KiB) Προβλήθηκε 97 φορές


Ας δούμε τώρα γιατί το παραπάνω κείμενο είναι πολύ σημαντικό για την χρονολόγηση της Έναρξης της Λογοκρισίας της Μουσικής επί Μεταξά.

Και τα πέντε (5) τραγούδια που παρουσιάζονται σε αυτό το δημοσίευμα θα πρέπει να πούμε ότι κυκλοφόρησαν σε δίσκους από τις δύο εταιρείες.

Τα δύο πρώτα μπήκαν στον ίδιο δίσκο της Parlophon με αριθμό κυκλοφορίας Β-21926.

Όμως αυτά που μας βοηθούν πολύ είναι τα επόμενα τραγούδια για τα οποία γνωρίζουμε τους αριθμούς μήτρας.

Συγκεκριμένα τα τραγούδια:

«Την ίδια πάντα ώρα» του συνθέτη Ν.Σταθερού σε στίχους του Μίνωα Μάτσα με τον Άλκη Παγώνη στα φωνητικά, όπως αναφέρεται και στο δημοσίευμα, με αριθμό μήτρας GO-2782 και αριθμό κυκλοφορίας GA-7054.

«Ναζιάρικο» του Θ.Παπαδόπουλου σε στίχους του Μ.Μαργαρίτη πάλι με Άλκη Παγώνη, με αριθμό μήτρας GO-2783 και αριθμό κυκλοφορίας GA-7054. Και τα δύο αυτά τραγούδια μπήκαν στον ίδιο δίσκο και πολύ σύντομα κυκλοφόρησαν ξανά από την ODEON.

«Περασμένα ξεχασμένα» (και όχι Ξεχασμένα-Περασμένα) του Θ.Παπαδόπουλου σε στίχους του Αλέκου Σακελλάριου με την Τζέλα Βανάκου και τον Τάκη Μωράκη στα φωνητικά, με αριθμό μήτρας GO-2785 και αριθμό κυκλοφορίας GA-7055.

Ο αριθμός μήτρας του τελευταίου τραγουδιού GO-2785 απέχει μόλις 15 νούμερα από το τραγούδι του Κώστα Σκαρβέλη «Τι μου΄κανες δεν τα ξεχνώ» GO-2800/GA-7062, με τους Ρούκουνα-Κάβουρα το οποίο είναι το πρώτο που πέρασε από την επιτροπή Λογοκρισίας επί Μεταξά, όπως αποκάλυψε η σελίδα μέσω του fakk, αλλά και όπως ο Κώστας (peloponnisios) μας παρουσίασε την ετικέτα του δίσκου.
Είμαστε στο 1937 και έχει συμπληρωθεί ένας χρόνος από την επιβολή της δικτατορίας του Μεταξά. Το καθεστώς δεν αρκείται στις αστυνομικές διατάξεις για καταστροφή των δίσκων των «άσεμνων» τραγουδιών. Στήνει λογοκριτική επιτροπή η οποία απορρίπτει ή προωθεί τραγούδια.

Το τραγούδι του Σκαρβέλη είναι το πρώτο που θα περάσει την πόρτα της επιτροπής και στην ετικέτα του δίσκου θα έχει τον αριθμό αδείας Νο1.

GO-2800-GA-7062-αρ-αδείας-1.JPG
ΤΙ-ΜΟΥ΄ΚΑΝΕΣ-ΔΕΝ-ΤΑ-ΞΕΧΝΩ-ΚΩΣΤΑΣ-ΣΚΑΡΒΕΛΗΣ-Κ.ΡΟΥΚΟΥΝΑΣ-Γ-ΚΑΒΟΥΡΑΣ
GO-2800-GA-7062-αρ-αδείας-1.JPG (2.71 MiB) Προβλήθηκε 591 φορές


Όπως είδαμε στο παραπάνω δημοσίευμα, η ηχογράφηση των τραγουδιών έγινε την Παρασκευή 27 Αυγούστου του 1937. Από την μικρή διαφορά στους αριθμούς μήτρας ανάμεσα στα τραγούδια εκείνης της μέρας και του κομματιού του Σκαρβέλη, προκύπτει ότι το τραγούδι του Κ.Σκαρβέλη ηχογραφείται κατά μεγάλη πιθανότητα μέσα στον Σεπτέμβριο του 1937.

Από τον αριθμό αδείας Νο1 συμπεραίνουμε ότι η επιτροπή Λογοκρισίας της Μουσικής ξεκίνησε τους σκοπούς της τον Σεπτέμβριο του 1937 και τα τραγούδια που παρουσιάζονται στο δημοσίευμα είναι από τα τελευταία που ηχογραφούνται και κυκλοφορούν χωρίς να φέρουν στις ετικέτες των δίσκων αριθμούς αδείας.

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε πως φτάσαμε στην αποκάλυψη για το τραγούδι του Κ.Σκαρβέλη

viewtopic.php?f=81&t=5142&hilit=QUIZ

Το περιοδικό «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ» θα επανέλθει και στις 16 Δεκεμβρίου θα δημοσιεύσει την εγκύκλιο του Υπουργείου Τύπου και Τουρισμού και θα ταχθεί υπέρ της λογοκρισίας... όχι μόνο των ασέμνων αλλά και των αναχρονιστικών ασμάτων (αμανέδων).

Ακολουθεί η εγκύκλιος όπως ακριβώς δημοσιεύτηκε στην Τουριστική επιθεώρηση «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ».

http://srv-web1.parliament.gr/display_d ... 41883&seg= (σελίδα 26)

Τα άσεμνα άσματα

Δι΄ εγκυκλίου του υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού προς τας αστυνομικάς αρχάς του κράτους, καθίσταται γνωστόν ότι απαγορεύεται η εις δημοσίους χώρους χρησιμοποίησις πλακών γραμμοφώνου περιχουσών άσεμνα άσματα ή φράσεις θιγούσας την θρησκείαν ή αντικειμένας εις την κοινήν ευπρέπειαν, ως και αναχρονιστικά άσματα (αμανέδες). Εκ παραλλήλου απηγορεύθη η κατασκευή και η πώλησις νέων τοιούτων πλακών γραμμοφώνου άνευ εγκρίσεως της αρμοδίας υπηρεσίας ελέγχου του υπουργείου Τύπου.



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 16-12-1937.png
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 16-12-1937.png (192.06 KiB) Προβλήθηκε 97 φορές


Το υπουργείο έδινε στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα και στους επικεφαλής τους το δικαίωμα να κρίνουν οι ίδιοι κατά πόσο ένα τραγούδι πληροί ή όχι την πρώτη παράγραφο της εγκυκλίου.

Στην δεύτερη όμως παράγραφο το υπουργείο κρατάει για τον εαυτό του, την δυνατότητα να ελέγχει από πριν τι θα ηχογραφείται και τι θα κυκλοφορεί. Για πρώτη φορά στα χρονικά η μουσική και ο στίχος περνάν από ¨φίλτρα¨ πριν καν ηχογραφηθούν. Ο αυθορμητισμός και η αύρα των προηγούμενων χιλιάδων ηχογραφήσεων από ΄δω και στο εξής θα εκλείψει.

Την ίδια μέρα το έντυπο θα ταχθεί ανοιχτά υπέρ της στοχευμένης λογοκρισίας της μουσικής. Η επιλογή να ταχθείς ενάντιος σε κάθε νόμο ή εγκύκλιο της δικτατορίας σήμαινε την αυτόματη σου εξορία ή στην καλύτερη περίπτωση το κλείσιμο της εφημερίδας ή του εντύπου. Ότι έντυπο κυκλοφορεί από τις αρχές της επιβολής της δικτατορίας (1936) υπόκειται στον έλεγχο του υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού.
Υπολογίζεται ότι περίπου 5.000 αναγκαστικοί νόμοι και βασιλικά διατάγματα πέρασαν κατά την διάρκεια της θητείας της φασιστικής κυβέρνησης του Μεταξά.

Η επιτροπή λογοκρισίας επί Μεταξά, σκληρή και στοχευμένη, δεν επέτρεψε, από τούδε και στο εξής, την ηχογράφηση τραγουδιών που περιγράφει η εγκύκλιος του υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού. Σε σύγκριση με την μεταπολεμική επιτροπή λογοκρισίας θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν της ξεφεύγει τίποτα. Στις μεταπολεμικές ηχογραφήσεις βρίσκουμε τραγούδια που δεν θα περνούσαν από τον σκόπελο της επιτροπής λογοκρισίας επί Μεταξά. Δεν θα περνούσαν ούτε ...έξω από το κτίριο της επιτροπής.

Ακολουθεί η θέση του περιοδικού για την λογοκρισία των δίσκων όπως αυτή εκφράστηκε μέσα από τις σελίδες του (σελίδες 25-26)

http://srv-web1.parliament.gr/display_d ... 41883&seg= (σελίδες 25-26)

Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ» χαιρετίζει ως απαρχήν γενικωτέρας μουσικής εξυγιάνσεως της χώρας την πρόσφατην απαγόρευσιν υπό του υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού όχι μόνον των ασέμνων αλλά και των αναχρονιστικών ασμάτων (αμανέδων).Δεδομένου μάλιστα ότι η εφημερίς μας από του παρελθόντος Ιουλίου ηγωνίσθη σθεναρώς δια την δημιουργίαν εις την Χώρα των Μουσών και του αιωνίου κάλλους σοβαράς ελαφράς και λαϊκής μουσικής με Ελληνικόν χρώμα. Και δια την αρτίαν διαπαιδαγώγησιν όλων των κοινωνικών τάξεων αλλά και δια την εμφάνισιν μας εις τους πολυπληθείς ξένους και ομογενείς επισκέπτας από κάθε γωνία της Υφηλίου ως λαού αξίου των μεγάλων μας προγόνων με προσωπικάς δημιουργίας ανωτέρας συγχρόνου προόδου. Διότι είτε με την επιρροήν, ενός π.χ. Βάγνερ διά την σοβαράν μουσικήν είτει με την επιρροήν ή αντιγραφήν του Μπιάνκο διά την ελαφράν και ....του Νασρεδίν Χότζα δια τα αμανεδάκια!! Είμαστε για «για κλάμματα»! Και καταντούμε ποιο αξιολύπητοι όταν με διεστραμένην μουσικήν «μεταφυσικήν» προσπαθούμε να πείσουμε τους εαυτούς μας και τους ξένους ότι το «γιλεκάκι» είναι ανωτέρα έμπνευσις εκπηγάσασα από τας Ομηρικάς Ραψωδίας. Ας προσέξωμεν λοιπόν. Διότι η μουσική δια τον λαόν είναι εν πολλοίς ανωτέρα και των Σχολικών βιβλίων αλλά και του τόπου. Κυρίως δε δημιουργεί την π ρ ώ τ η ν ε ν τ ύ π ω σ ι ν, εις κάθε επισκέπτην μας ομογενή ή ξένον, δια την αξίαιν του πολιτισμού μας !

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 16-12-1937-.png
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 16-12-1937-.png (94.94 KiB) Προβλήθηκε 97 φορές


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 16-12-1937--.png
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ 16-12-1937--.png (472.62 KiB) Προβλήθηκε 97 φορές


Μετά από αυτό το κείμενο, ξεχάστηκαν και τα Ταμπούρια και η Κοκκινιά και η Δραπετσώνα αλλά και οι λαϊκοί καημοί. Πλέον ο Βάγκνερ και ο Μπιάνκο ...θα εκπροσωπούσαν την ελληνική μουσική στους ομογενής και αλλοδαπούς επισκέπτες της. Η χώρα των Μουσών και του αιωνίου κάλλους απαλλάχθηκε από τα άσεμνα και αναχρονιστικά τραγούδια.

Η διεστραμμένη μουσική «μεταφυσική» εξαφανίστηκε. Ο νόμος ...της φύσης ισχυρότερος του «μεταφυσικού».
Τελευταία επεξεργασία από Για το Ανικανοποίητο..... σε 09 Σεπ 2017 10:33 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
fakk
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 439
Εγγραφή: 07 Μαρ 2006 10:22 am
Status: Χωρίς σύνδεση

Re: Ρεπορτάζ για φωνογράφηση των Odeon-Parlophon το 1937

Δημοσίευσηαπό fakk » 21 Ιαν 2017 07:25 pm

P1150375.JPG
P1150375.JPG (2.82 MiB) Προβλήθηκε 579 φορές
P1150376.JPG
P1150376.JPG (2.77 MiB) Προβλήθηκε 579 φορές

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 378
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm
Status: Χωρίς σύνδεση

Re: Ρεπορτάζ για φωνογράφηση των Odeon-Parlophon το 1937

Δημοσίευσηαπό Για το Ανικανοποίητο..... » 24 Ιούλ 2017 08:32 am

OGA-609-1-AO-2414 B.jpg
OGA-609-1-AO-2414 B.jpg (445.61 KiB) Προβλήθηκε 281 φορές


Επιστροφή σε “Κείμενα ιστορικά - Της εποχής”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν συνδεδεμένοι χρήστες και 1 επισκέπτης